Nasz program edukacyjny i wychowawczy realizowany jest przy pomocy projektów badawczych. Istotnie wykracza poza wymogi podstawy programowej. Nie ma podręczników. Nie ma całorocznego planu pracy narzuconego przez jedno z wydawnictw. Nasi nauczyciele wraz z zespołem metodycznym sami planują program dydaktyczny w oparciu o potrzeby rozwojowe dzieci, ich talenty,zainteresowania i na bieżąco go modyfikują.Pobudzamy dzieci do kreatywności, samodzielnego myślenia i działania. Dzieci poznają świat i rozwiązują problemy przez odkrywanie, doświadczanie i dyskutowanie.Nie zapamiętują. Rozumieją. Nauczyciel nie robi przemówień. Zadaje pytania. Dzieci zadają pytania. Inne dzieci na te pytania odpowiadają. Nauczyciel motywuje dzieci do dyskusji. Inspiruje je do formułowania i wyrażania opinii, do zadawania pytań i szukania na nie odpowiedzi. Jest dla dzieci partnerem a nie profesorem.
Istotnymi elementami pracy z wykorzystaniem metody projektów są współpraca z rodzicami, wizyty ekspertów (w tym rodziców-ekspertów) oraz wycieczki.
Projekty badawcze są metodologicznie połączone z klubami. W zależności od wieku obejmują one min. eksperymenty, taniec, zajęcia sportowe i wiele innych.